Dnia 9 listopada cała społeczność szkolna „Dwójki” uroczyście obchodziła 100-lecie odzyskania niepodległości. Uczniowie uczestniczyli w uroczystym apelu upamiętniającym hołd Pruski i bitwę pod Grunwaldem. Apel był okazją do wysłuchania poezji oraz pieśni patriotycznych, ale również wspólnego koncertowania. Podczas spotkania uczniów z budynku przy ul. Roosevelta i ul. Bydgoskiej rozbrzmiewały pieśni patriotyczne m. in. : „Pierwsza kadrowa”,” Wojenko, wojenko”, „Przybyli ułani pod okienko”, „Pierwsza Brygada”, „Piechota”, „Rota”. Dokładnie o godz. 11.11 odśpiewaliśmy hymn państwowy. W ten sposób włączyliśmy się w akcję Ministerstwa Edukacji Narodowej „Rekord dla Niepodległej”.
Na korytarzach szkolnych można było zwiedzić wystawy patriotyczne, na których eksponowane były wytwory prac uczniowskich, pamiątki po naszych przodkach, dziedzictwo poprzednich pokoleń.
Dnia 9 listopada cała społeczność szkolna „Dwójki” uroczyście obchodziła 100-lecie odzyskania niepodległości. Uczniowie uczestniczyli w uroczystym apelu upamiętniającym hołd Pruski i bitwę pod Grunwaldem. Apel był okazją do wysłuchania poezji oraz pieśni patriotycznych, ale również wspólnego koncertowania. Podczas spotkania uczniów z budynku przy ul. Roosevelta i ul. Bydgoskiej rozbrzmiewały pieśni patriotyczne m. in. : „Pierwsza kadrowa”,” Wojenko, wojenko”, „Przybyli ułani pod okienko”, „Pierwsza Brygada”, „Piechota”, „Rota”. Dokładnie o godz. 11.11 odśpiewaliśmy hymn państwowy. W ten sposób włączyliśmy się w akcję Ministerstwa Edukacji Narodowej „Rekord dla Niepodległej”.
Na korytarzach szkolnych można było zwiedzić wystawy patriotyczne, na których eksponowane były wytwory prac uczniowskich, pamiątki po naszych przodkach, dziedzictwo poprzednich pokoleń.
Tego dnia zajęcia w klasach też były wyjątkowe. Uczniowie odczytali list, którego nadawcą była Ojczyzna. Otrzymali zestaw pomysłowych zadań, które z przyjemnością wykonywali w prezencie dla Polski. Praca w grupach nad wspólnymi projektami dostarczyła dużo radości i satysfakcji. Zadania poszerzały wiedzę uczniów, angażowały emocje dzieci i kształtowały postawy, umiejętności kluczowe, społeczne i obywatelskie u młodzieży. Powstały między innymi: bukiety dla Polski, graffiti RP, komiksy dla niepodległej, plakaty poświęcone Jubilatce, rebusy i krzyżówki.
Dzień „Urodziny Niepodległej” wprowadził uczniów w świat wartości, ucząc jednocześnie szacunku do własnej kultury i języka ojczystego. Wzmocnił poczucie tożsamości narodowej, przywiązania do historii, tradycji i symboli narodowych oraz dziedzictwa poprzednich pokoleń.