Wspólnie z naszą panią lektury omawialiśmy już na różne sposoby. Wykonywaliśmy lapbooki, tworzyliśmy komiksy oraz książki obrazkowe. Przyszła kolej na nowy pomysł -lektura w pudełku. O co w tym chodzi? O to, aby umieszczeniu treść książki w pudełku.

Naszym zadaniem było przyniesienie w pudełkach „skarbów” nawiązujących do treści lektury, nad którą pracowaliśmy. Wybór padł na książkę Miry Jaworczakowej „ Oto jest Kasia”. Pracując taką metodą mieliśmy nie tylko szansę wykazać się pomysłowością, ale również udowodnić, że znamy treść lektury. Trenowaliśmy w ten sposób umiejętność argumentowania. Każdy z nas zaprezentował swoje pudełko i opowiedział, dlaczego zdecydował się na takie,
a nie inne drobiazgi.
Mogliśmy również dowolnie, wykorzystując różne techniki udekorować pudełka. Omawianie lektury może być ciekawe 😊

Uczniowie klasy 3c

20 maja 2021 roku odbył się Szkolny Konkurs Matematyczny „Mały Matematyk” dla uczniów klas drugich. Do konkursu przystąpiło dziesięcioro uczniów, którzy zmagali się z różnymi zadaniami z Krainy Matematyki. Były to między innymi: labirynty, ciągi liczbowe, kwadraty magiczne, łamigłówki zapałczane, obliczenia kalendarzowe i pieniężne oraz inne ciekawe zadania. Jest mi niezmiernie miło poinformować, że I miejsce zajął Miłosz Wiśniewski z klasy II c, przygotowany przez panią Justynę Klocek, II miejsce zajął Franciszek Zwoliński z klasy II b, przygotowany przez panią Joannę Megger, III miejsce zajął Adrian Szrajber z klasy II b przygotowany również przez tę samą Panią. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w potyczkach matematycznych.

W dniach 19.04.2021- 25.04.2021 jak co roku w naszej szkole, odbył się „Tydzień Kultury Zdrowotnej”. Tym razem większość zadań realizowaliśmy zdalnie. Nasze działania oparte były na trzech priorytetach dotyczących: zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej oraz higieny osobistej.

Wzmacniamy właściwe nawyki i postawy żywieniowe.

Nauczyciele w ramach swoich lekcji przedmiotowych realizowali działania związane ze zdrowym odżywianiem i zmianą nawyków dotyczących jedzenia. Na matematyce pani Alicja Marcinek w klasach 6f i 6c obliczała wskaźnik BMI (Body Mass Index). Dzieci dowiedziały się jak obliczyć, czy ich masa ciała jest właściwa. Na języku polskim pani Ewa Semanicka przeprowadziła w klasie 8d temat „Smak zdrowia we fraszce „Na zdrowie” Jana Kochanowskiego”. Link do lekcji https://liblink.pl/bkHjlIVv74 Uczniowie między innymi tworzyli i przeprowadzali ankietę „Jak dbać o zdrowie” i dyskutowali na tematy związane z szeroko pojętym zdrowiem. Na lekcji polskiego u pani Justyny Błaszczyk klasa 4a układała rymowanki i wierszyki. Ich hasło przewodnie brzmiało: „Klasa 4a o ruch i zdrowie dba”. . Przy okazji lekcji polskiego u pani Reginy Wojnickiej, dotyczącej fragmentów ,,Pana Tadeusza'' uczniowie mieli możliwość podszkolenia się z zasad Savoir-vivre przy stole. Również na lekcjach języków obcych wzmacniano właściwe nawyki żywieniowe. Pani Joanna Ficerman przeprowadziła w klasach 6a, 6c, 6d, 6f ciekawe lekcje „Healthy meals”.
W czasie tych lekcji uczniowie poznali angielskie nazwy mikro i makroskładników, ich znaczenie w diecie nastolatka oraz zasady komponowania zdrowych posiłków. Natomiast w klasie 7a przeprowadziła temat „Whats your favourite recipe?”. W ramach ćwiczeń komunikacyjnych, uczniowie rozmawiali na temat przyczyn popularności wśród nastolatków jedzenia typu fast-food oraz możliwości zastąpienia niezdrowego jedzenia ich zdrowszymi zamiennikami. Wspomniane już klasy szóste, pod okiem p. Ficerman, zabawiły się również w angielskiego Master Chef’a. Oto link do tylko kilku ciekawych filmów, które nasi uczniowie nagrali https://liblink.pl/UV6EnPAO9O . Pani Agnieszka Płóciennik uczyła dzieci opisywać owoce w języku niemieckim, a każdy opisany owoc został zwizualizowany w formie plastycznej. Na lekcji historii pani Sławomira Smolarska przedstawiła temat: Czy wiesz, co jadano na Kongresie wiedeńskim? Link do scenariusza lekcji: https://drive.google.com/file/d/1wLOJExU-vHz464tl7sCP-AiP6XWWZVY1/view?usp=sharing Na lekcji muzyki pani Smolarska z klasą 6a skomponowała piosenkę na temat zdrowia. Być może od przyszłego roku, będzie ona hymnem naszych Tygodni Kultury Zdrowotnej. Pan Dariusz Półgęsek na lekcjach techniki w klasach czwartych, piątych i szóstych przedstawiał dzieciom korzyści płynące z regularnej jazdy na rowerze, dzieci wykonywały zdrowe owocowe koreczki i szaszłyki oraz obejrzały film pt. „Jedzenie, które cię zabija- zmień chemię na jedzenie”. Plastyka u pani Sławomiry Lewińskiej również była pełna tematów związanych ze zdrowiem. Uczniowie wykonywali prace plastyczne związane z odżywianiem i promocją zdrowia. Bardzo ciekawym pomysłem są koszulki promujące zdrowie.

Uczniowie klasy VII f 17 maja 2021 r. zakończyli pracę w ramach projektu ,,Godziny Wychowawcze ze Światem’’. Program organizowany przez Polską Akcję Humanitarną to całoroczny cykl zajęć, które stanowią zaproszenie do zgłębiania wyzwań współczesnego świata. W ramach programu uczniowie spojrzeli na wszystko z innej perspektywy, poznali problemy somalijskich szkół, uchodźców, głodujących. Edukacja globalna związana z kwestią sprawiedliwości i solidarności uświadomiła uczniom, jaką rolę odgrywają codzienne wybory i zachowania na losy przyszłego świata. Młodzież zagłębiała się w temat kryzysu klimatycznego, a następnie zmierzyła się z realiami globalnych współzależności i własnych, często błędnych wyobrażeń o świecie.

Obecnie uczniowie VII f wiedzą, że wszystko zależy od nas i naszych wyborów. Razem możemy ratować świat, a jeśli myślicie, że leżąc na kanapie się nie da, to zapraszamy do zapoznania się z materiałem zawartym w poniższym linku:

http://www.un.org.pl/ratowanie-swiata

 

 

 

 

W obecnym roku szkolnym grupa szesnastu dzielnych śmiałków:

  • Weronika Ciżmowska
  • Dominik Wiśniewski
  • Helena Megger
  • Maciej Woronowicz
  • Mikołaj Bilik
  • Oliwia Stelmach
  • Marika Rebelska
  • Zuzanna Borucka
  • Maksymilian Walichnowski
  • Kacper Artymowicz
  • Nikola Wersocka
  • Amelia Skura
  • Stefan Brzozowski
  • Julian Wieczorek
  • Aleksander Sosnowski
  • Weronika Werner

zmierzyła się z realizacją podprojektu w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Uczniowie zadecydowali o realizacji „KOSMICZNEGO TORU PRZESZKÓD”.

Do realizacji projektu niezbędne było wykonanie toru przeszkód, a następnie zbudowanie robota z zestawu Lego Education Spike i takie zaprogramowanie go, aby pokonał przygotowany tor.

Po ustaleniu jak będzie wyglądał projekt toru, uczniowie podjęli decyzję, że przy jego realizacji wykorzystają jak najwięcej surowców wtórnych. Po tym jak zostały zebrane wszystkie potrzebne materiały do budowy toru przeszkód rozpoczęły się prace. Podczas cotygodniowych zajęć uczniowie angażowali się w wykonywanie kolejnych elementów toru. W międzyczasie swoją pracę zaczęły osoby pracujące nad zaprogramowaniem robota. Prace nad tworzeniem toru zajęły dużo czasu, ale ostatecznie efekt końcowy naprawdę zadowolił. Wszystkie przygotowane przez uczniów elementy zostały zamontowane na makiecie. Był to też czas, kiedy osoby programujące miały prawie przygotowany program. Kiedy obydwie makiety składające się na całość toru były już ukończone, uczniowie, którzy zajmowali się programowaniem mogli sprawdzić działanie przygotowanego przez siebie programu.

Podczas kolejnych spotkań projektowych został ustalony scenariusz nagrania przejazdu robota przez przygotowany tor przeszkód. Po dopracowaniu programu sterującego robotem można było już nagrać efekt dotychczasowych prac. Odpowiednie oświetlenie pozwoliło uzyskać właściwy efekt na makiecie. Ostatecznie udało się nagrać przejazd  robota przez cały kosmiczny tor przeszkód.

Uczniowie przygotowali również tematyczne animacje oraz napisy początkowe i końcowe do ostatecznego filmu. Jeden z uczniów wcielił się w rolę lektora w celu wykonania nagrania z opisem przygód robota. Wykonane zostało również nagranie grupy projektowej, by zaprezentować bohaterów siedmiomiesięcznych zmagań. W filmie zamieszczone zostały również zdjęcia pokazujące pracę przez cały okres realizacji projektu. 

Zapraszamy zatem do obejrzenia naszych zmagań klikając na poniższy link:

https://youtu.be/8QJdpf_lgo0 

Opiekun grupy projektowej: Katarzyna Sosnowska

W Dzień Dziecka 1 czerwca 2021 r. klasa II d wybrała się na wycieczkę do Nadleśnictwa Kalina. Był piękny słoneczny dzień. Na miejscu dzieci udały się na spacer po lesie. Obserwowały i rozpoznawały drzewa. Przypomniały sobie warstwy lasu. Mogły wspólnie spędzić czas, pograć w piłkę, poskakać na skakance, zjeść ze smakiem usmażoną na ognisku kiełbasę. Wszystkim uczestnikom wycieczki humory dopisały.